Het doel van Koning Van(in) is om gamende jongeren offline bij elkaar te brengen en op termijn een community te creëren waarin zij geregeld met elkaar afspreken onder begeleiding van het lokale jongerenwerk. Om dit doel te bereiken, ondersteunen we vanuit de stichting het jongerenwerk zoveel mogelijk. Dit betekent dat wij hen geen kosten rekenen voor het organiseren van de gaming-activiteiten.
Toch zullen die activiteiten ergens van betaald moeten worden. In eerste instantie maken wij gebruik van subsidies voor innovatie en verbeteren van de kwaliteit van leven bij jongeren, maar deze subsidies zijn geen langetermijnoplossing en kosten veel tijd. Wij zouden veel meer hebben aan een constante stroom van inkomen via een partnership met een partij die onze visie deelt.
Gamende jongeren zijn moeilijk te bereiken, maar wel een hele interessante doelgroep. Niet alleen omdat er ontzettend veel gamende jongeren zijn in Nederland, namelijk 13% van alle jeugd volgens het Nederlands Jeugdinstituut (2022), maar ook omdat het een groep is met zowel technische, verzorgende en creatieve mensen. Deze high potentials zijn de toekomst van elk bedrijf. Als je jong bij deze groep bekend bent, zal je daar over enkele jaren flink van profiteren.
Voor informatie over hoe wij zorgen voor de zichtbaarheid van jouw merk bij de doelgroep kan je terecht in onze slide deck!